Strona główna » DLACZEGO NIE DOSTAŁEŚ JESZCZE AWANSU?

DLACZEGO NIE DOSTAŁEŚ JESZCZE AWANSU?

DLACZEGO NIE DOSTAŁEŚ JESZCZE AWANSU

Prowadzenie rozmów z przełożonym o awansie i podwyżce dla wielu osób jest jak poruszanie się po ruchomych piaskach.

Bardzo często nie wiemy, jak to zrobić.

Jeśli jednak jesteś notorycznie pomijany przy wyborach osoby na wyższe stanowisko, zastanów się, dlaczego tak się dzieje.

Nie zawsze kryje się za tym zwykła złośliwość szefa czy faworyzowanie innych i nepotyzm.

Bardzo często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że swoim zachowaniem sami przekreślamy swoje szanse na awans.

Poniżej przedstawiamy pięć prawdopodobnych powodów, dlaczego Twoja kariera utknęła w martwym punkcie.

A zatem, dlaczego nie dostałeś jeszcze awansu?

1. Przesadzasz z nadgodzinami

Może Ci się wydawać, że mnóstwo czasu, który spędzasz przykuty do biurka świadczy o Twoim zaangażowaniu i oddaniu firmie.

Jeśli jednak jesteś notorycznie przepracowany i zmęczony, spada też Twoja produktywność i jakość wykonywanej pracy.

Branie na siebie zbyt wiele niż jesteś w stanie udźwignąć to prosta droga nie do sukcesu, tylko do wypalenia zawodowego.

Jeśli pracujesz bez chwili wytchnienia, nie masz czasu spokojnie zjeść posiłku i odpocząć, to prędzej czy później odbije się to na Twoim zdrowiu i psychice.

Nie zaniedbuj potrzeby snu i regeneracji.

Rób rzeczy, które pozwalają Ci się odprężyć i zredukować stres.

Nie musi to być modna ostatnio medytacja czy joga.

Wybierz coś, co naprawdę lubisz robić.

Wypoczęty i pełny energii będziesz pracować lepiej i efektywniej.

Owszem, masz wypełniać obowiązki, ale żaden szef nie wymaga byś pracował non stop przez siedem dni w tygodniu.

Nawet prezesi korporacji mają swoje pasje i życie osobiste.

Naprawdę nic się nie stanie, jeśli skończysz pracę wcześniej i nie będziesz sprawdzał maili w łóżku.

2. Nie mówisz głośno o swoich osiągnięciach

Wielu osobom łatwiej przychodzi chwalenie innych niż podkreślanie własnych zasług.

W życiu zawodowym najczęściej chcemy zatuszować pomyłki, ale prawdą jest też, że nie mówimy głośno o naszych sukcesach.

Jeśli odwalasz kawał dobrej roboty, ale nie wie o tym nawet Twój kolega z biura obok, to nie dziw się, że zarząd również nie ma o tym pojęcia.

Nie chodzi o puste przechwałki i nadmuchanie o swojego ego i zanudzanie każdego opowieściami jaki to jesteś wspaniały.

Mamy na myśli raczej to, byś był świadomy pozytywów, które wnosisz do zespołu oraz swoich zasług w tym, że jego praca idzie tak sprawnie.

Nie bój się wspomnieć o tym, że cieszysz się jak rozwija się Wasz obecny projekt podczas spotkań z innym działem czy lunchu z kolegami.

I nie zbywaj komplementów machnięciem ręki.

Powiedz raczej, że bardzo cieszysz się z tego, że możesz wykorzystywać swoją wiedzę i doświadczenie w pracy, a także stale się rozwijać.

3. Dlaczego nie dostałeś jeszcze awansu – nie jesteś wystarczająco uważny

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, jak w pracy odbierają Cię inni?

Czy uchodzisz w ich oczach za profesjonalistę?

Niektóre osoby mają wrażenie, że muszą natychmiast odpowiedzieć na każdy e-mail.

Nie poświęcają wtedy wystarczająco dużo czasu na zastanowienie się nad tym, co odpisać.

Czasem wiadomości poruszają pewne kwestie, które należy skonsultować z resztą zespołu.

Zdarza się, że chcąc odnosić wrażenie, że traktujemy kogoś priorytetowo, ponieważ odpowiedzieliśmy na jego e-mail od razu, tak naprawdę traktujemy ważne kwestie bardzo pobieżnie.

Może być też tak, że bez porządnego zastanowienia się nad wiadomością, umkną nam pewne istotne szczegóły.

Jeśli koniecznie chcesz odpisać komuś od razu, zamiast oznaczyć e-mail gwiazdką, zrób to z głową.

Podziękuj za wiadomość i napisz, że zajmiesz się sprawą, lecz musisz skonsultować się z resztą zespołu lub obmyślić skuteczną strategię działania.

Taka odpowiedź jest w dobrym tonie i pokazuje, że traktujesz problemy innych poważnie.

4. Źle podchodzisz do socjalizowania się z innymi

Biurowe ploteczki, to rzecz normalna.

Czasem trzeba upuścić pary i zająć się mniej poważnymi tematami, by się odstresować.

Gorzej, jeśli w biurze zajmujecie się tylko obgadywaniem innym i to Ty wiedziesz prym w rozsiewaniu plotek.

Łatki plotkary, której nie można powierzyć żadnego sekretu bardzo trudno się pozbyć.

Owszem, ważne jest utrzymywanie życzliwej atmosfery w pracy.

Ale chodzisz tam zarabiać pieniądze i robić co do Ciebie należy, a nie plotkować z koleżankami.

Innym zdarza się popełniać błąd w odwrotnym kierunku.

Traktują współpracowników bardzo formalnie.

Nigdy nie mówią w pracy o swoim życiu prywatnym i ucinają rozmowy, które nie dotyczą tego, za co im płacą.

Taka osoba unika jak ognia imprez pracowniczych, a że nigdy się na nich nie pojawia, wkrótce w ogóle przestaje być na nie zapraszana.

Nie musisz zwierzać się współpracownikom ze wszystkiego, lecz warto dać się poznać jako ciekawa osoba.

W końcu spędzasz z ekipą z pracy dużo czasu w ciągu całego tygodnia, więc warto zadbać o dobre stosunki w zespole.

5. Dlaczego nie dostałeś jeszcze awansu – nie jesteś pewien w jakim kierunku podążasz

Każdy z nas chciałby więcej zarabiać.

Problem jednak w tym, że nie wszyscy wiedzą, co dokładnie mieliby robić, żeby zasłużyć na większe zarobki.

Jedną z przyczyn, dla których nasza kariera utknęła w martwym punkcie jest to, że nie wiemy w jakim kierunku zmierzamy.

Jeśli chcesz awansować, powinieneś wiedzieć w jaki sposób chcesz się dalej rozwijać i co chcesz osiągnąć.

To pomoże Ci przeanalizować jakie umiejętności potrzebne do objęcia nowej roli już posiadasz, a nad czym musisz jeszcze popracować.

Musisz sam mieć pomysł na siebie i sumiennie realizować ten plan.

Twój szef może Ci w tym doradzić, ale nikt nie zaplanuje Twojej ścieżki rozwoju za Ciebie.

Tylko Ty wiesz czego pragniesz i gdzie widzisz siebie za 5 lat.

Rate this post