Home office - jak zwiększyć swoją produktywność

HOME OFFICE – JAK ZWIĘKSZYĆ SWOJĄ PRODUKTYWNOŚĆ

HOME OFFICE – JAK ZWIĘKSZYĆ SWOJĄ PRODUKTYWNOŚĆ

Praca i sposób w jaki ją wykonywaliśmy obecnie znacznie różni się od tej, w czasach sprzed obecnych realiów.

Znaczna część z nas, biurem nazywa teraz salon lub inny spokojny kąt w domu.

Spotkania w dużej mierze odbywają się teraz wirtualnie.

I choć pracodawcy często pozwalają nam w obecnej sytuacji na większą elastyczność, jeśli chodzi o czas pracy, niejedna osoba ma problem z produktywnością.

Co zrobić czy pracować wydajnie w warunkach home office? Mamy na to rady.

Wstawaj wcześnie

Praca z zacisza własnego domu ma swoje plusy.

Jednym z nich jest uniknięcie porannych korków.

Wiele osób ma jednak problem z porannym wstawaniem, gdy wie, że nie musi jechać do biura.

Nawet jeśli pracujesz w trybie zdalnym, ważne jest wypracowanie sobie rutyny.

Wstawaj wcześnie i o stałej porze, a wkrótce przekonasz się jak dużo zrobiłeś w czasie poranka.

Zadbaj o otoczenie

Nic tak nie rozprasza i utrudnia pracy jak bałagan.

Dlatego zadbaj o porządek w miejscu, z którego działasz.

Zadbaj o to, by siedziało Ci się wygodnie.

Garbienie się przez kilka godzin nad stolikiem kawowym w salonie nie jest dobrą opcją.

Wyznacz pomieszczenie czy choćby spokojny kącik, w którym będziesz pracować.

Przygotuj listę zadań

Pod koniec każdego dnia przygotuj sobie listę spraw, którymi musisz zająć się jutro.

Jeśli czegoś nie udało Ci się zrobić dzisiaj, a jest to ważne, zadbaj o to, by zająć się tym następnego dnia.

Zadania, które wymagają większego nakładu czasu i energii możesz rozbić na mniejsze kroki i rozplanować je na przestrzeni całego tygodnia.

Przygotowanie listy zadań sprawi, że nie będziesz rano panikował w obliczu obowiązków, nie wiedząc w co najpierw włożyć ręce.

Poza tym odhaczanie kolejnych punktów z listy daje poczucie satysfakcji z bycia produktywnym.

Warto również uwzględnić codziennie jakąś drobną przyjemność, jak obejrzenie po pracy odcinka ulubionego serialu.

W końcu nie samą pracą żyje człowiek.

Home office – pracuj w blokach czasowych

Pracując z domu często ciężko nam się zmotywować.

Zdarzają się też sytuacje odwrotne, w których wydaje nam się, że jeśli nikt nie będzie nam przeszkadzał, to możemy w spokoju przepracować kilka godzin.

Niezależnie do której grupy się zaliczasz, ważne jest byś pamiętał o regularnych przerwach.

Pomoże Ci w tym praca w blokach czasowych.

Najbardziej znaną techniką działania w ten sposób jest Technika Pomodoro.

Według jej zasad pracujesz przez 25 minut, a następnie robisz 5 minut przerwy.

Możesz modyfikować ten system tak, by wypracować tryb, w którym pracuje Ci się najbardziej efektywnie.

Pamiętaj jednak, że na słodkie lenistwo możesz pozwolić sobie dopiero po wykonaniu określonego zadania.

Dłuższą przerwę wykorzystaj na zjedzenie w spokoju lunchu.

Schowaj telefon

Lubisz media społecznościowe?

Mało kto z nich obecnie nie korzysta.

Jednak ciągłe sprawdzanie telefonu, by dowiedzieć się co w social mediach piszczy skutecznie odrywa Cię od pracy.

Takie zachowanie nie sprzyja skupieniu się i efektywności.

Dlatego odłóż smartfon na czas pracy lub korzystaj z niego tylko do celów czysto zawodowych.

Oczywiście o ile jest Ci to niezbędne w pracy.

Pogaduchy z koleżanką z biura na błahe tematy, to co innego niż rozmowa z klientem.

Najlepiej byś wyznaczył sobie limit czasu jaki spędzasz codziennie w sieci.

Możesz skorzystać z aplikacji, która zliczy, ile czasu poświęcasz na scrollowanie mediów społecznościowych.

Często okazuje się, że nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, ile czasu zmarnowaliśmy na przeglądanie mało znaczących treści.

Kończ pracę codziennie o tej samej porze

Równie ważne jak wstawanie o ustalonej godzinie jest kończenie pracy o stałej porze.

Jeśli podczas pracy zdalnej notorycznie zdarza Ci się zajmować obowiązkami zawodowymi do późna, pora przyjrzeć się temu jak zarządzasz czasem.

Upewnij się, że nie marnujesz go na niezbyt produktywne zadania (o “pożeraczu” czasu, jakim są media społecznościowe już mówiliśmy).

Przyjrzyj się także swojej liście zadań.

Może wpisałeś sobie zbyt wiele zadań jak na jeden dzień.

Wtedy warto rozbić obowiązki na zadania, które będziesz realizować przez dłuższy okres czasu.

Pamiętaj, że nawet najmniejszy krok przyczynia się do większych efektów.