Strona główna » JAK URATOWAĆ FIRMĘ PRZED BANKRUCTWEM?

JAK URATOWAĆ FIRMĘ PRZED BANKRUCTWEM?

JAK URATOWAĆ FIRMĘ PRZED BANKRUCTWEM

Łódź się kołysze, burza szaleje, a Twoja firma wydaje się niezdolna do stawienia czoła wyzwaniom narzuconym przez okoliczności, konkurencję, braki magazynowe, strajki.

Sytuacja może wydawać się rozpaczliwa i prowadzić nieubłaganie do bankructwa Twojej firmy.

Zanim sytuacja się pogorszy i zamkniesz drzwi, jest wiele sposobów, aby zareagować.

Przewidywanie i szybka reakcja to Twoje najlepsze atuty.

Zauważ, że poniższe wskazówki mogą być również zastosowane, jeśli chcesz zwiększyć swoją rentowność.

1. Tnij zbędne wydatki

Zacznij od podsumowania wszystkich swoich wydatków i zasobów.

Posiadanie globalnego spojrzenia na swoją działalność pozwala na podejmowanie lepszych decyzji.

Następnie należy przypisać koszty do produktów i usług, aby dokładnie określić, które działania są opłacalne, a które nie.

Możesz zdecydować się na zaprzestanie pewnych części działalności, które nie są w danej chwili opłacalne i jednocześnie zredukować pewne koszty.

Dużym wyzwaniem będzie znalezienie właściwej równowagi pomiędzy inwestycjami, które są niezbędne dla przyszłości, a tymi, które pozostają zbędne.

2. Rewizja łańcucha produkcyjnego

Wyzwaniem w tym ćwiczeniu jest to, aby nie wpłynąć zbytnio na jakość, aby nie odstraszyć swoich klientów.

Bądź świadomy cech swojego produktu lub usługi, które doprowadziły do podjęcia decyzji o zakupie.

Zapytaj swoich klientów i dowiedz się, co dokładnie im się podoba i jak bardzo możesz to zmienić.

Niektórzy z nich mogą nawet zasugerować rozwiązania, które pozwolą Ci zaoszczędzić pieniądze lub przyciągnąć nowych klientów.

3. Jak uratować firmę przed bankructwem – negocjuj z dostawcami

Pierwsza metoda, która naturalnie przychodzi na myśl, dotyczy kosztów zapewnienia dostawców.

Nie wahaj się spotkać z nimi, aby dowiedzieć się, co może być zmniejszona lub nie.

Oprócz obniżenia ceny, niektórzy mogą być w stanie zaoferować alternatywne rozwiązania, które są dla nich bardziej opłacalne i które mają niewielki lub żaden wpływ na Twój produkt.

Jeśli Twój przepływ gotówki jest bardzo niski, negocjowanie z nimi warunków płatności może być skutecznym sposobem na utrzymanie dobrych relacji.

I co ważne – przy jednoczesnym posiadaniu funduszy dostępnych do czasu, aż Twoje rachunki wrócą do normy.

Konkurowanie z różnymi dostawcami usług jest dobrym sposobem na znalezienie tego, który da Ci najlepszą cenę.

Dostawcy nie są jedynymi, którzy mogą Ci pomóc.

Klienci mogą również przyspieszyć tempo płatności, jeśli pozwala na to ich płynność finansowa.

4. Znajdowanie środków finansowych

Innym ważnym graczem, który może Ci pomóc, jeśli nie poinformujesz go w ostatniej chwili, jest Twój bank.

Twój bank ma wiele sposobów, aby Cię wesprzeć. Obejmują one zatwierdzone kredyty w rachunku bieżącym, pożyczki i faktoring.

Jeśli Twój biznes na to nie pozwala lub Twoje relacje z bankiem pogorszyły się z czasem, możesz poszukać innych rodzajów finansowania.

Pomyśl o swoich obecnych udziałowcach, którzy mogą być w stanie dokonać reinwestycji.

Wyjaśnij im powody, dla których wymagany jest nowy zastrzyk kapitału.

Ponieważ często będą zaniepokojeni tego typu prośbą, nawet jeśli dotyczy ona tylko mniejszego wzrostu niż oczekiwano.

Możesz również znaleźć inwestorów i pozyskać fundusze.

5. Rozszerzenie sprzedaży

Innym sposobem na wyjście z ewentualnego bankructwa, jakkolwiek oczywistym, jest sprzedawanie więcej lub sprzedawanie lepiej.

Kiedy już zidentyfikujesz swoje najbardziej dochodowe produkty i te z najlepszymi marżami, skieruj do nich swoich klientów.

Często nie będą oni świadomi tego, co sprawia, że zarabiasz najwięcej lub najmniej pieniędzy.

Aby zwiększyć sprzedaż, można również rozważyć obniżenie cen.

Jednak to rozwiązanie należy traktować z przymrużeniem oka.

Ponieważ marża spadnie i trzeba będzie sprzedawać więcej, aby zmiana była opłacalna.

Z drugiej strony, podniesienie cen może zwiększyć marże i może nie wpłynąć zbytnio na klientów.

Innym sposobem na zwiększenie sprzedaży jest zwiększenie komunikacji na temat Twoich produktów lub usług.

Ta ryzykowna technika jest często jedną z najskuteczniejszych.

Musisz ocenić ryzyko, zanim się do niego uciekniesz, bo jeśli nie zadziała, może to być koniec Twojej firmy.

W ten sam sposób rozwój nowych kanałów sprzedaży, które nie są wykorzystywane lub nie są wykorzystywane w ogóle, może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży.

Rate this post