Jak wykorzystać e-mail marketing do rozwoju biznesu

JAK WYKORZYSTAĆ E-MAIL MARKETING DO ROZWOJU BIZNESU?

JAK WYKORZYSTAĆ E-MAIL MARKETING DO ROZWOJU BIZNESU

Jako sprawny przedsiębiorca musisz wiedzieć, jakie działania mogą przynieść największy zwrot z inwestycji.

Pomoże Ci w tym e-mail marketing. A specjalne daty to najlepszy moment, aby to zrobić.

A zatem, jak wykorzystać e-mail marketing do rozwoju biznesu?

Spersonalizuj swój mailing

Jedną z największych korzyści, jakie daje kontakt przez e-mail, jest personalizacja, którą możesz osiągnąć w ciągu kilku minut.

Ważne jest, aby Twoja marka była jednoznacznie kojarzona z wizerunkiem firmy, estetyką i kolorystyką logo.

To jest coś, co można osiągnąć bez konieczności bycia ekspertem projektantem, lub zatrudnić jednego.

Obsługa edytorów platform mailingowych jest bardzo prosta.

Pozwalają one na włączenie dostosowywanego tekstu, obrazów, przycisków i nagłówków, aby stworzyć efekt wizualny z dowolnym motywem.

Jeśli nie jesteś w tej chwili dość kreatywny, nie ma problemu!

Możesz skorzystać z darmowych szablonów zaprojektowanych specjalnie na każdą okazję i będziesz miał punkt wyjścia.

Następnie możesz je dostosować do swoich celów, preferencji i stylu prowadzenia biznesu.

Email marketing daje Ci możliwość segmentacji bazy danych, na przykład według kraju zamieszkania Twoich subskrybentów.

Dzięki temu będziesz mógł powielać swoją kampanię dla każdego segmentu geograficznego i wprowadzać drobne modyfikacje w treści, aby budować empatię między nimi a Twoją marką.

To samo dotyczy każdej kategorii produktów.

Pamiętaj: związek emocjonalny jest tym, co napędza proces zakupu, a ten uzyskuje się poprzez personalizację.

Planuj i osiągaj lepsze wyniki dzięki automatyzacji

Często czytamy o tym, jak ważne jest zaplanowanie działań marketingowych w strategii cyfrowej i oczywiście!

Z pomocą technologii jest to bardzo proste i przynosi nam wiele korzyści!

Pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć jest to, że jeśli zdefiniujesz datę wysyłki dla każdej kampanii, jesteś bardzo blisko stworzenia całkowicie zautomatyzowanego przepływu.

O co w tym wszystkim chodzi?

Mając jasny pomysł na to, co zamierzasz wysłać, możesz bardzo dobrze zorganizować swój czas z pomocą Email Automation.

Możesz łatwo zaplanować wysyłkę maili z określonymi datami, odstępami czasowymi pomiędzy nimi.

A nawet ustawić łańcuch maili, które są dostarczane zgodnie z interakcją każdego subskrybenta.

Nie czekaj na specjalne daty! Osiągnij większy potencjał sprzedaży i lepszy wizerunek marki dzięki ciągłej obecności.

Wzbudzenie zainteresowania poprzez email marketing

Marketing polega na zaspokajaniu potrzeb i generowaniu pragnień, dlatego ważne jest, aby Twoja marka była rozwiązaniem dla Twoich klientów.

W okresach sezonowych ludzie są często w sytuacji spełniania oczekiwań społecznych, ponieważ muszą znaleźć prezenty dla swoich przyjaciół i rodziny, a nawet dla siebie!

Jeśli dodać tę sytuację do kontekstu wzrostu zakupów internetowych, można już sobie wyobrazić konsumenta całkowicie zainteresowanego rozwiązaniem swoich problemów.

Bez konieczności poświęcania czasu na świętowanie, planowanie wakacji i pozbywania się stresu lub napięć nagromadzonych w ciągu dnia.

Jakie jest zatem pragnienie?

Zaspokajaj ich potrzeby poprzez swoje produkty: szybka dostawa, która dostosowuje się do ich czasu i wszystko to, co daje klientowi pewność, że wybiera Ciebie, a nie innego konkurenta.

Teraz, kiedy już wiesz, że możesz personalizować swoje wiadomości e-mail, masz już utorowaną drogę.

Najpierw musisz przeanalizować, co możesz zaoferować, aby Twój biznes stał się rozwiązaniem problemu.

Jak wykorzystać e-mail marketing – wskazówki

1. Oferuj pakowanie prezentów.

Jeśli Twoja marka jest dobrze znana, lub Twoje produkty wyróżniają się brandingiem, możesz zaoferować je w ich kolorach.

Choć nigdy nie wykluczaj możliwości zaoferowania klasycznej kombinacji zieleni i czerwieni na przykład w okresie Świąt Bożego Narodzenia.

2. Zaproponuj alternatywy swoich produktów dostosowane do różnych pór roku.

Tylko wtedy, gdy potrafisz dostosować styl do tematu.

Nie musisz wprowadzać wielkich modyfikacji. Często wystarczy prosty detal.

3. Zapewnij zachęty, które wzmocnią decyzję o zakupie, takie jak rabaty.

Rób je z wyprzedzeniem i w sposób zaplanowany, tak aby zmieniały się w czasie i miały większy potencjał sprzedażowy.

Im bliższa jest data, tym większa jest pilność konsumenta.

Pomyśl więc o wariantach takich jak „rabat last minute” lub „natychmiastowa wysyłka”, aby ich przekonać.

4. Zamień jeden zakup w więcej niż jeden prezent.

Wyobraź sobie, że kiedy nadchodzi ta szczególna data, jedna osoba otrzymuje jeden z Twoich produktów.

Podczas gdy druga otrzymuje kartę podarunkową, którą Twoja firma zaoferowała za darmo wraz z zakupem.

Dzięki takiemu wyglądowi Twoja marka dotrze do serc większej liczby osób.

Te wskazówki są niezbędne, aby Twoja marka znalazła się w centrum uwagi.

A najlepsza wiadomość jest taka, że wszystkie one mają jedną wspólną cechę: możesz je jasno zakomunikować za pomocą email marketingu.

Jak już wiesz, w edytorze będziesz mógł modyfikować treść swojego e-maila, aby przekazać wszystkie atrybuty, które są cenne dla Twojego docelowego odbiorcy.

Nie zapomnij! Po pierwsze, zrób listę potrzeb konsumentów w zależności od pory roku.

Następnie, na ich podstawie sformułuj wartościową propozycję.

Następnie skorzystaj z platform mailingowych, aby przekształcić je w serię spersonalizowanych, przyjaznych i zautomatyzowanych wiadomości, aby osiągnąć idealne wyczucie czasu.

Jak wykorzystać e-mail marketing – rozwijaj bazę danych

Jedną z zasad e-mail marketingu jest wysyłanie wiadomości tylko do tych osób, które wyraziły na to zgodę.

Jest to oparte na zasadzie prawnej, że nie ma sensu wysyłać e-maili do kogoś, kto nigdy nie prosił o ich otrzymywanie lub nie jest zainteresowany Twoją firmą.

Aby to zrobić, możesz tworzyć formularze subskrypcji bez konieczności posiadania umiejętności programowania lub projektowania.

Możesz umieścić go na swoim blogu, stronie internetowej lub profilu na Instagramie, aby każdy mógł zapisać się na Twoją listę mailingową.

Te informacje pomogą Ci w segmentacji kampanii i ich wysyłaniu.

Wszystko zależy od tego, jakich danych zażądasz: imię, nazwisko, wiek, płeć, kraj, itd.

Możliwości segmentacji są nieograniczone, to od Ciebie zależy, czego dowiesz się poprzez formularz.

Teraz kiedy znasz już tę technikę, jak możesz wykorzystać każdy okres sezonowy, aby go wzmocnić, a tym samym osiągnąć więcej rejestracji?

Po pierwsze, musisz dać swoim zwolennikom znać, że ten sezon zawitał do Twojej firmy i dać im jak najwięcej powodów, aby wypełnić formularz.

Na przykład: „W te Walentynki mamy dla Ciebie specjalny prezent”, lub „Nasze świąteczne sekrety znajdziesz w naszym newsletterze. Zapisz się!”

Oczekiwania konsumentów są wysokie w stosunku do wyszukiwania ofert i nowości od marek.

Chcą je odkryć, aby jak najlepiej je wykorzystać i uzyskać dostęp do dobrych okazji zakupowych.

Następnie można zacząć organizować sytuacje, które wymagają rejestracji.

Na przykład, wydarzenie świąteczne, zasób do pobrania, pakiet obrazów tematycznych.

Wszystko bez opłat, ale z wymogiem wypełnienia formularza subskrypcji.

W ten sposób przyciągniesz abonentów, którzy są naprawdę uważni na Twoje komunikaty.

I zadowoleni, że spełniasz ich oczekiwania, których domagają się o tej porze roku.

Klucz do e-mail marketingu: informacja

Poza tym, że wyniki przekładają się na sukces sprzedażowy, świat biznesu charakteryzuje się analizą i zrozumieniem działania każdej strategii w celu wprowadzenia ulepszeń.

A to jest doskonała okazja, aby to zrobić.

Dużą zaletą jest to, że platformy mailingowe oferują raportowanie wyników w czasie rzeczywistym.

Dzięki czemu można poznać wydajność każdej kampanii.

Jakich informacji możesz się dowiedzieć?

  • liczba otwarć Twoich mailingów, gdzie subskrybenci kliknęli,
  • ilość odrzuceń (niedostarczonych maili),
  • liczba usunięć,
  • lokalizacja geograficzna,
  • z jakiego urządzenia i przeglądarki internetowej subskrybenci otwierają maile.

Wszystkie te dane są ważne do podejmowania decyzji zarówno w Twojej strategii e-mail marketingowej, jak i w Twoim biznesie.

A także jako tło dla przyszłych kampanii, które przeprowadzasz w terminach sezonowych.

Akcja marketingowa może być doskonała, ale nigdy idealna.

Dlatego tak ważne jest, abyś wykorzystał wszystkie dostępne narzędzia do osiągania coraz lepszych wyników lub do określenia swoich mocnych i słabych stron.