Strona główna » PERSONALIZACJA SAMOCHODÓW FIRMOWYCH – ZALETY I WADY

PERSONALIZACJA SAMOCHODÓW FIRMOWYCH – ZALETY I WADY

PERSONALIZACJA SAMOCHODÓW FIRMOWYCH

Czy personalizacja samochodów firmowych lub pracowniczych to dobry pomysł?

Strategia ta wymaga starannego rozważenia.

Ponieważ, choć może być świetnym narzędziem komunikacji, może mieć również wpływ, który może być prawdziwym hamulcem dla osiągnięcia zamierzonego celu.

Strategia „marketingu ulicznego” zastosowana do prostego logo lub do całego wyglądu zewnętrznego samochodu przyciąga uwagę.

Należy jednak uważać, aby porozmawiać z pracownikami, aby ta możliwość pasowała do ich misji i życia osobistego.

Niektóre formy komunikacji medialnej lub plakatowej są zbyt drogie dla małych firm.

Ale personalizacja Twojego samochodu i Twoich pracowników może być opłacalnym sposobem na reklamę.

Specjalistyczne agencje szacują, że samochód w ruchu (i zaparkowany!) jest widziany przez średnio 7,500 osób dziennie w środowisku miejskim.

Potężne narzędzie komunikacyjne o dużej sile oddziaływania wizualnego, które pozwoli Ci promować Twoją firmę w bardziej niż oryginalny sposób!

Zanim jednak zdecydujesz się na taki krok, pomyśl o karcie graficznej zgodnej z komunikacją Twojej firmy na innych nośnikach wizualnych.

Różne rodzaje oznakowania

W zależności od potrzeb, istnieją różne rodzaje brandingu. Możesz po prostu umieścić na pojeździe wizualizację swojej marki, dyskretne, ale jednak rozpoznawalne logo.

Możesz również przekazać swój slogan lub dane kontaktowe.

Jest to znane jako napisy, jeden lub więcej naklejek samoprzylepnych przymocowanych do karoserii lub okien, odporne i trwałe.

Jeśli wolisz nie być dyskretny, aby ogłosić konkretne wydarzenie lub zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy, możliwe są dwa inne rodzaje oklejania pojazdów:

  • całkowite pokrycie
  • półkrycie

Oba polegają na wydrukowaniu cyfrowego obrazu na całej karoserii lub jej części.

Wizytówka na 4 kółkach, estetyczna i oryginalna, która z pewnością nie pozostanie niezauważona i zapewni gwarantowaną widoczność!

Niektóre firmy byłyby skłonne same dostosować swój samochód, aby obniżyć koszty.

Warto jednak zlecić wykonanie oznakowania specjalistom, którzy będą w stanie precyzyjnie okleić pojazd.

Może to z pewnością zwiększyć rachunek, ale należy pamiętać, że, gdy widoczne, samochód jest narzędziem komunikacji dla profesjonalizmu i wiedzy.

A co z Twoimi pracownikami?

Dostosowanie samochodów firmowych do indywidualnych potrzeb ma nieuchronny wpływ na pracowników, zwłaszcza jeśli dotyczy to całej floty.

W zależności od ich wrażliwości, logotaż będzie odbierany bardzo różnie.

Niektórzy docenią ten proces: pojawi się poczucie dumy i przynależności.

Inni będą co najmniej zażenowani, że poruszają się kolorowym samochodem lub takim, na którym widnieje logo firmy.

Dzieje się tak tym bardziej, jeśli nie wszyscy są na tym samym poziomie, a szefowie jeżdżą neutralnym samochodem.

Może to prowadzić do tego, że niektórzy pracownicy odmawiają kontynuowania pracy w firmie lub odrzucają pracę od samego początku.

Powinieneś również pomyśleć o strategii dla swoich handlowców.

To oni jeżdżą najwięcej.

Oznakowanie samochodu to system rozpoznawania, możliwość bycia obecnym w całej kraju lub w konkretnym regionie, widocznym dla wszystkich.

Są one jednak również widoczne dla konkurencji.

Czy chciałbyś, aby Twoi rywale wiedzieli, których klientów obsługujecie, po prostu widząc pojazd na parkingu?

Nie jestem pewien.

Jeśli Twoja firma jest rozpoznawalna na drodze, to jest to również komunikowane poprzez postawę Twoich pracowników za kierownicą.

Jeśli będą uprzejmi, przekażą pozytywny wizerunek.

Z drugiej strony, weźmy inny przykład.

Samochód marki jest źle utrzymany, zaparkowany w niedozwolonych miejscach lub przedstawiciel handlowy nie szanuje innych użytkowników dróg i zasad ruchu drogowego.

To nie jego wizerunek zostanie naruszony, ale wizerunek Twojej firmy!

Przed przystąpieniem do dostosowywania floty samochodowej do indywidualnych potrzeb, musisz wiedzieć, czy Twoi pracownicy są gotowi na przyjęcie zarówno logotażu, jak i rygoru elastycznego stylu jazdy.

Rate this post